Välkommen vecka 39

Igår var det dags att åter igen välkomna en ny graviditetsvecka.
I skrivande stund är jag i vecka 39 (38+1) och därmed väldigt höggravid. 
Nu kan bebisen komma när som helst men det kan också dröja i hela fyra veckor om jag går över tiden.
 
Veckan som varit har det sjunkit in mer och mer att jag faktiskt kommer att föda snart och det är blandade känslor och tankar inför förlossningen.
Har börjat trappa ner med dagsaktiviteter och håller mig mest hemmavid. Mitt fokus är allt mer på den kommande förlossningen.
Har lånat ett par förlossningsböcker på biblioteket som jag i stort sett snabbläst. Känner att jag inte riktigt är "förberedd" än inför förlossningen, även om jag intellektuellt inser att det kan bli inatt bara sådär. Det känns väldigt nervöst och konstigt att förstå.
 
Känns märkligt då jag vet att jag har mitt livs utmaning framför mig men jag vet inte NÄR det är dags - det kan vara allt ifrån idag till om fyra veckor.
 
Det har gjort att jag haft svårt att sova men som tur är har jag de senaste tre nätterna fått ordentligt med sömn vilket kan vara bra om det det skulle sätta igång nu..
 
Så just nu är det ganska speciell stämning här hemma. Känns som att det mesta kretsar kring den kommande förlossningen, både tankar och diskussioner. Vi tar det väldigt lugnt just nu och fokuserar mest på att vara hemma och inte fara runt så mycket.
 
Snaart är det dags! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0