Pyssla till bebis

Tänkte visa ett av mina eller rättare sagt våra pyssel till Krabat. 
 
Eftersom jag fått dille på moln var jag väldigt sugen på att tillverka ett eget moln för bebis att titta på.
På etsy.com hittade jag hundratals fina babymobiler och jag fastnade speciellt för de med molnmotiv.
 
Bild: etsy.com Shop: The Butter flying
 
Såhär blev resultatet:
 
Skötbädd Färg&form
 
 
Tycker att resultatet blev ganska bra för att vara tillverkad av två syamatörer!
Passar ihop med vår skötbädd vi inhandlat, i tyget Moln av Gunilla Axén.
 
Material till molnet: ett gammalt lakan, filttyg i svart,vitt och grått, vit sytråd, pärlor och fyllnadsvadd. Sydd med maskin men det går säkert bra för hand också. Hade allt annat hemma förutom filttyget och fyllnadsvadden. Materialkostnaden landar någonstans runt 150 kronor. Det är en stor påse med vadd som räcker till många flera projekt.
 
Tips till er andra pysselsugna mammor!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0