Min måndag

Åter kväll och jag har haft min första "ensamma" dag här hemma. 
Fortfarande är det min semester även om det börjar kännas som att det skulle kunna vara en helt vanlig föräldraledig dag. Bortsett från den lilla detaljen då att jag inte haft någon liten Krabat med mig, iallafall inte utanför magen.
 
Det känns lite upp och ner för mig hela tiden, ena sekunden undrar jag VAD jag ska sysselsätta mig med om det dröjer 4-6 veckor fram till bebis nedkomst för att i nästa sekund känna mig stressad över ALLT jag vill hinna med innan. Blir inte riktigt klok på mig själv, måste vara lite konstiga gravidtankar:)
 
Hursomhelst kändes det tråkigt imorse då älsklingen åkte iväg tidigt, tidigt och kvar blev jag ensam i sängen. Sedan gick dagen ändå i rasande fart och jag hade trott att jag skulle hinna med så mycket mer än vad som faktiskt blev gjort idag. 
Gick upp och åt en ganska sen frukost vid halv niotiden, sedan unnade jag mig själv en stund vid datorn. Efter påklädning tog jag mig för att fundera ut en middagsmeny för hela veckan och skriva en utförlig och noggrann handlingslista. Utrustade mig med ryggsäck och begav mig ut. En sväng in på biblioteket där jag lämnade profylaxdvd:n jag lånat tidigare. In på affären och handlade enligt min lista. 
Sedan följde det tyngsta momentet på hela dagen då jag skulle bära hem alla varor, dels på ryggen och dels i två proppfulla plastpåsar i händerna. Vi har bara en promenad på fem minuter max till matbutiken men ändå, det var väldigt jobbigt att för mig att bära hem allt. Kanske inte så konstigt då jag ändå är i nionde månaden..
 
När jag kom hem packade jag ur alla varor och kände mig helt slut, åt lunch och satte mig ner på soffan för att vila en stund och läste även i min roman. Sen var klockan redan tre (!) och jag kokade en kopp kaffe till mig själv. 
Vid klockan fyra var det dags att laga middag och vid fem kom maken hem.
 
Ikväll har vi varit en sväng till biblioteket där man kunde lämna sina gamla böcker i en skänks-hylla, blev av med en påse från förrådet - skönt!
Gick även en långpromenad på ungefär en timme. 
Och hela dagen har gått, bara sådär! Tänk att göra allt detta med en liten bebis hemma, börja förstå att de föräldralediga dagarna säkerligen kommer att flyta iväg ännu snabbare än denna dag...
 
 
Present till Krabat! Vi fick den för en vecka sedan av min mamma. Det är en superfin fyll-i-bok att dokumentera små och stora händelser, fakta i under barnets första år. Det är vackra illustrationer inuti och jag har själv en liknande bok från min första tid här på jorden och den är kär för mig och har funnits i med hela mitt liv. En fin sak att kunna ge till barnet sedan!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0