Glädjehelg - nya utmaningar i höst!

Angående mitt senaste blogginlägg måste jag göra en lite rättelse, det var ju inte alls alla ungdomar i hela landet som tog studenten en och samma dag utan snarare lite olika datum beroende på var i landet man är bosatt. Däremot var det rätt datum för gymnasieungdomar i "min kommun".
Nu till något annat roligare nämligen att jag/vi haft en riktig firarhelg! I höst väntar nämligen en ny, spännande arbetsplats. Jag kommer fortfarande att ha samma anställning, men har förmånen att kunna byta arbetsplats om jag önskar och det är exakt det jag kommer att göra i höst. Så det blir som att börja på ett nytt jobb ändå.
Hittills har jag jobbat med ungdomar och nu kommer jag istället att arbeta men vuxna och i en helt annan typ av verksamhet och det känns jätteroligt och spännande! Lite läskigt också men jag är inte rädd för att ta mig an nya utmaningar. Dessutom har jag länge haft som mål att arbeta med en vuxen målgrupp, även om jag trivs väldigt väl med att arbeta med ungdomar också. Jag fick glädjebeskedet i fredags och jag blev jätteglad!
Det fick bli lite bubblande i glaset att fira med..


I övrigt har helgen varit lugn, lite tråkigt att det varit regnigt väder men vi har trots det kommit ut på långpromenader. Idag var vi iväg och handlade lite nya växter till våra fönster, annars tagit det väldigt lugnt. Imorgon är det jobbmåndag som vanligt men nu är det snart inte så långt kvar till den efterlängtade semestern. Nu börjar nedräkningen!
Det slank ner lite onyttig, men god fika idag...


Söndagsmiddag - ugnsrostade grönsaker med halloumi och paprikaröra, supergott!


Hoppas ni haft en fin helg!
/M



Kommentarer
Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Så sant! Framför allt som sparar vi ju många tusenlappar/månad genom att faktiskt ha det "lite bökigare", så det tillsammans med all motion vi "tjänar" gör det ibland värt det, men bara ibland ;D



Kram och tack!!

2012-06-10 @ 22:00:36
URL: http://madeleines.se
AnnaMalin

Grattis till nya jobbet! :-)



Sv: Ja men visst är det ändå livets tjusning, att man gör saker man kanske inte väntat sig ska göra och att mycket kan bli så bra (ändå)! :-)

2012-06-11 @ 10:28:06
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Maria

Tack för grattis! =)

2012-06-11 @ 19:55:34
URL: http://mtankaromlivet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0