Underbara semester! och lite bröllop på det..

Bloggen har fått vila ett tag då jag istället koncentrerat mig till fullo på semesterfirande. 
 
Vi har bland annat varit iväg på en kortare resa till grannlandet Finland där vi varit på min kusins bröllop och även rest runt och träffat andra släktingar.
Det var så skönt att komma iväg på en liten resa, även om resmålet inte var något mera exotiskt än Finland. 
Det har överlag känts som att vi kunnat släppa på allt som annars tyngt ner oss under detta år och istället bara fokuserat på att njuta av att vara lediga. Extremt välbehövligt!
 
Det värsta med att ha semester är att dagarna bara rusar iväg och i skrivande stund är det två veckor kvar av underbar ledighet. Helt galet att jag faktiskt redan varit ledig i en hel månad! Undrar vart den försvann...
 
Att vara bröllopsgäst var riktigt roligt och faktiskt uppskattade jag att gå på bröllop mycket mera efter den egna erfarenheten av att planera en så stor tillställning - har en helt annan förståelse för hur mycket jobb som ligger bakom den stora dagen och det är ganska skönt att vara gäst och slippa det jobbet :-) 
 
Mitt klänningsbekymmer löste sig samma vecka som bröllopet var, jag hittade en underbar klänning i butiken Oasis som hade många fina klänningar att välja emellan. 
En kul grej på bröllopet var att min make hade lyckats pricka in exakt samma turkosa nyans på sin skjorta som bröllopets färgtema gick i. Han fick visst en och annan kommentar gällande detta under festen..
 
Bjuder på några bilder från festligheterna..
 
Detaljbild på mina festskor
 
Maffig kyrka paret vigdes i..
Bröllopet hade havstema och färgskalan gick i turkost. Snäckor och stenar prydde borden och till middag bjöds det på havets läckerheter. Ganska kul eftersom brudgummen är uppvuxen precis intill havet.
 
Den vackra brudbuketten. Pioner, en av mina favoritblommor så det tyckte jag var ett bra val av blomma
 
Bröllopstårtan i närbild
 
 
Imorgon är det en speciell dag för mig för det är exakt två år sedan jag själv stod brud under eken och sa ja till min egna prins. Konstigt att det redan gått hela två år sedan vår bröllopsdag samtidigt som det känns som att det var evigheter sedan.
 
Vi kommer att fira genom att åka iväg på en liten minitripp, ta in på hotell och bara ha det mysigt. Mera om det sedan.
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0