Samtal från min chef och innan läkarsamtal

Skönt att ha en så förstående och empatisk chef i ett läge som detta. Det är guld värt. Vi bestämde att jag ska sjukskriva mig istället för veckan som varit och förhoppningsvis för nästa vecka. Jag har fortfarande inte fått blanketterna från försäkringskassan och har inte tid att vänta på en lång handläggning innan jag får min närståendepenning. Jag har bara hunnit jobba fem dagar denna månad och behöver penningen nu i slutet av månaden. Nu hoppas jag att det går vägen, att det går att skjuta framåt min anmälan om närståendepenningdagar - det kommer troligtvis att behövas i ett senare läge.
Läkarsamtal är framskjutet till klockan 17.00. Är rädd och orolig för vad han kommer att säga. Det värsta är om han säger att läget är dåligt och att du har fått stora skador i hjärnan. Såklart är allt bättre än att du inte finns till men jag ljuger och jag säger att jag inte hoppas på lindriga skador eller till och med inga alls.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0