Ibland krävs det bara lite..

för att man ska få mera energi&ork.
Idag har det varit en sådan dag. En halvkass, less dag. Jag älskar sonen så att det gör ont, jag älskar att vara hemma med honom och se honom utvecklas och växa. Känslan när han ler och skrattar mot mig är helt oslagbar.
Men. Det är också sjukt påfrestande ibland att vara hemma 24/7 med en bebis.
Som kräver din uppmärksamhet och omsorg varje minut av dagen och ja, ibland natten också. Det har varit fallet hos oss den senaste tiden och lilleman har ätit med 1-2 timmars mellanrum natten igenom inatt. Då tycker jag ändå att vi haft tur med sömnen då han somnar lätt efter matning utan större anstägningar. Trots detta känner jag ändå av en trötthet.
Ibland är det lätt att känna att man längtar efter att bara få ligga i soffan och pilla sig i naveln utan att höra barnskrik eller utan att ha ständig beredskap för att ta itu med blöjbyte/underhållning etc.
Jag tror inte att jag är en dålig mamma som känner såhär. Men det tycks vara lite "fult" och tabu att prata om detta.

Idag räckte det med att maken kom hem tidigt, att vi tillsammans tog en lyxig fredagsfika med semla och kaffe samt att jag fick bläddra en stund i nya mama-tidningen. En liten, liten stund som gjorde att jag blev lite gladare, lite piggare och en lite bättre mamma och fru.

Hur känner ni andra mammor som är hemma och föräldralediga? och vad gör ni för att tanka energi?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0