Veckan som varit

Fredag igen! Sista helgen i februari dessutom - återigen helt galet vad fort tiden rullar på. Speciellt numera som småbarnsförälder hinner man knappt blinka så är det dags för en ny dag. Full rulle har det varit denna vecka också, som vanligt alltså..
 
Veckan inleddes med att vi gick iväg till öppna förskolan på måndagseftermiddagen, där var det öppet hus för 0-8 månaders bebisar och det var faktiskt oväntat trevligt och lugnt. Mycket bättre tid att besöka öppna förskolan än en dag med 0-6 års öppet. Fick en liten fika där och pratstund med andra småbarnsföräldrar, det var inte länge vi var där men det gav mig mycket i varje fall. Värdefullt att kunna prata med någon i samma sits, iallafall för mig som saknar andra mammalediga kompisar. 
Tisdag var det dags för föräldragruppen på BVC, denna gång handlade det om tandvård för barn och vi fick en hel del tandinformation av besökande tandsköterska. Bra och nyttig info, hon kände i lillemans mun och sa att det minsann var tänder på g i övre käken också. Vilket har märkts till och från i veckan då det varit lite extra skrik och gråt. Vi fick äntligen till att boka in en fikaträff utanför BVC-tiderna och det ser jag framemot massor.
Onsdagen var en stor dag,åtminstone för oss för då blev vår lilla kille hela sex månader gammal! Knasigt och konstigt, är han redan så stor?!? En stunds hemmträning för både mig och maken blev det på kvällskvisten, skönt att komma igång lite!
 
Torsdagen innehöll ett pass mammaträning på träningscentret och det gick ganska bra trots att jag fick bära på sonen under i stort sett hela passet. Svettig blev jag i varje fall så det är ett ganska gott betyg ändå. Dessutom har jag nu börjat stanna kvar en stund efter passet vilket en del andra mammor också gör = pratstund med andra mammor. Vi hann även fynda lite barnböcker på bokrean och en långpromenad. Upptäckte att det är riktigt jobbigt att gå i backe med barnvagn.. Kvällen fick vi rymma hemmet, maken skulle skriva hemtenta på tid och det blev att vi våldsgästade en kompis. Muffinsfika fick vi där och lilleman var uppe rekordsent, strax efter klockan 9 var vi hemma och då hade vi varit igång sedan klockan 7 på morgonen.
 
Idag har vi fixat en pump till vagnhjulen, handlat mat, fikat och gjort sedvanliga middagslagning, ätit och röjning, nattning. Nu vuxentid! Vår vecka i korta drag - nu blir det soffan och lösgodis med ett glas cola, det är lyx för denna trötta mamma...
 
 
Vissa av oss körde den lite tuffa stilen, piffigt med skjorta trots allt fredag idag..
Våra fynd från bokrean, Lena Anderssons bok Kotten&grisen (härliga illustrationer!), klassikern Vem ska trösta knyttet? av Tove Jansson samt en Alfons pekbok & bok för större barn. Alla för mycket förmånliga priser. Passa på att fynda på bokrean alla föräldrar är mitt tips! I år struntade jag helt att titta på andra böcker utan kikade bara på barnboksutbudet.
 
Ha en fin fredagskväll!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0