Sista måndagen i maj

Så var sista måndagen i maj här. Konstigt att tiden kan rusa iväg som den gör just nu. Känns inte alls länge sedan vi skålade in det nya året, och redan nu har i stort sett halva året gått. Hjälp! Jag vill både stoppa tiden tiden samtidigt som jag längtar enormt mycket. Såklart efter det lilla livet därinne i min mage men även efter semester då det nu börjar kännas lite segt att gå upp i ottan varje morgon, jobba och samtidigt ha en allt tyngre och tröttare kropp att bära upp. Samtidigt känner jag nästan lite "panik" över att det bara är en dryg månad kvar att jobba, känns märkligt att vara ledig ett helt år och det här med föräldrapenningen har vi tyvärr knappt hunnit sätta oss in i..
 
Idag har kvällen susat förbi och vi har åter igen sysselsatt oss med praktiska bestyr. Jag kom hem sent idag, vid klockan sex. Middagen var färdiglagad av maken, som även varit och köpt järntabletter till mig (tack älskling!) och  efter middag och en kopp kaffe tog vi tag i en av alla surdegar nämligen att vi gick ner till förrådet i några rundor med saker som ska sparas som hittills legat inne i Krabatens rum. 
Det blev också så att vi passade gå igenom lite grejer därnere i förrådet och vi fick sorterat en hel del som nu ska slängas, återstår att åka till tippen en vända till alltså..
 
Vi mätte även ena väggen i sovrummet och tog med oss ett satsbord vi hade inne i gamla lägenheten, men som av någon anledning hamnade i förrådet vid flytten. Nu står den åter inne i vårt hem, skönt att få in den och en till sak att bocka av från den mentala to do-listan.
Det är egentligen helt otroligt vad mycket jobb och fixande det varit med vår flytt och det återstår en hel del - dels handlar det om att vi haft alldeles för mycket saker i gamla lyan och en del handlar om att det är många inköp som ska göras. Helst vill vi också ha så mycket som möjligt förberett innan Krabat kommer till oss!
Än så länge orkar jag rätt bra trots att jag är gravid i sjätte månaden, idag började min dag trots allt klockan fem och nu är första gången jag satte mig ner för att betala räkningar samt skriva ett blogginlägg.
Tror att jag ska lägga mig ner en stund på spikmattan innan det är dags för att sova.
 
Igår morse gick maken iväg och handlade mjölk till frukosten. När han kom tillbaka sa han att en överraskning väntade på uteplatsen. Därute fann jag denna påse med smått och gott till uteplatsen, med tillhörande kort. Det visade sig vara Krabat som skickat iväg pappa på morsdags uppdrag! Blev superglad av den fina presenten och gulliga gesten!
 
Tack fina Krabat och maken! Ni är bäst!
 
Hoppas ni har en bra måndagskväll!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0