Mels lördagsplaner

Helg igen!
Känns konstigt att det är helg efter den korta arbetsvecka som varit, men jag klagar inte! Skönt med ledighet och tid till att pyssla i nya hemmet.
 
Igår kom jag hem sent från jobbet då jag hållt i ett litet studiebesök för kollegor från andra enheter, halv sju var jag hemma och det kändes som en lång dag efter att ha åkt hemifrån kvart i sex på morgonen.
Hemma möttes jag av maken som tillagat en god spenatlasagne och vi tillbringade kvällen med att titta på en film  (Monster´s ball, en osedd rulle vi fyndade i en flyttlåda här hemma) och äta lakritsglass. Maken tyckte att det smakade sådär med lakritsglass men vad gör man inte för sin gravida kvinna med craving för lakrits:)
Under vårt filmtittande bökade Krabaten i magen och maken som låg halvt på min mage kände sparkar mot kinden. I torsdagskväll var det samma sak, Krabaten var livlig och sparkade på när vi låg i sängen och skulle somna för natten. Känt av den lille igår under dagen också, bland annat på personalmöte på jobbet som tydligen inte var det roligaste tyckte Krabat;)
Känns så skönt att känna av Krabat efter några "lugna" dagar som gjort mig lite orolig. 
Finns inget mysigare än att känna sitt ofödda barn röra sig i magen!
 
Idag kommer min mamma på besök hem till oss och vi har tänkt få i ordning det sista här hemma vilket inkluderar att packa ur de sista flyttlådorna. Känns lite motigt efter att ha packat ur sisodär 25 flyttlådor, känner mig såå trött på alla prylar och saker men det kommer att kännas så skönt när allt är klart. 
Mamma är påväg redan så bäst jag loggar ut och sätter igång med dagen nu!
 
Ha en fin lördag,
 
/Mel
 
En magbild - vecka 23


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0