Hurra för mamma!

Nu var det länge sedan jag skrev här.. Dagarna bara rusar iväg och det är jobb,jobb, fixande och trixande här hemma som aldrig tycks ta slut(!), inköp av diverse slag, planer - allt i en salig röra.
Sommaren knackar på dörren helt plötsligt, ett par riktigt fina dagar har vi fått här i Stockholmstrakten och träden och buskarna har numera gröna blad. Poff, så fort kom våren men den tvekade läänge i år. Känns konstigt att det inte alls var länge sedan det fortfarande var snö på marken.
 
Denna helg har innehållit besök hos svärföräldrarna med årlig potatissättning och fika utomhus på det. Lite hockey har det visst också varit på tv:n.. Idag har vi haft besök av min mamma med särbo och min lillebror med sambo. Det är enbart mamma som varit här innan, för de andra var det premiärbesöket här i vår nya lya.
Det var inte en helt vanlig dag idag för min fina mamma fyllde år idag, det firade vi med att äta godsaker och det gjorde vi på uteplatsen. Så skönt med uteplats!
 
Snabbt gick den här helgen, snart måndag igen och dags för ny jobbvecka. 
På onsdagen är det dags för oss med nytt besök hos barnmorskan, ska bli roligt och spännande!
Magen växer, de senaste tre-två veckorna har det verkligen hänt grejer - nu går det inte att dölja längre, som jag fått höra av kollegorna på jobbet:)
 
Ha en skön söndagskväll, ni som kikar in här!
 
/Mel
Födelsedagsblomma till mamma
 
Gott med smörgåstårta, mmm..
 
Några av oss fick skåla med mousserande vin, inte jag dock av förståeliga skäl
 
 
 
En liten skymt av födelsedagsbarnet..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0