Hej hopp - nytt hem och massa fixande

Nu har vi äntligen flyttat!
Rättare sagt så gick flytten av stapeln redan den 15 april och den helgen sov vi första gången i nya lyan. Först i fredags fick vår gamla lägenhet en ny ägare och det har varit en hel del fix de senaste dagarna med både det ena och andra. Nu börjar vi iallafall komma i ordning ganska så bra, enbart tre stycken flyttlådor som inte är uppbackade. Tapeterna i bägge sovrummen är färdiga och blev det i fredags - det blev toppenfint och känns bra att vi kunde börjar flytta in saker i två rum till. Innan det låg i princip allt i vardagsrummet.

Valborg har inte bjudit på så mycket konstigheter. Vi orkade faktiskt inte gå och se en majbrasa utan spenderade tiden med att fixa lampor till hallen istället.

Apropå graviditeten är jag nu i vecka 23. Lilla Krabat har igår och idag varit betydligt lugnare än de senaste dagarna, försöker att inte oroa mig alltför mycket men det är inte lätt! Förhoppningsvis är allt bra därinne och den lille tagit några "sovdagar".

Första blombilden från nya hemmet. Dock blev jag besviken att snitthortensian höll i ungefär en och en halv dag! Underbart är kort..
 
/Mel


Kommentarer
erikasblogg.se

Vad roligt med flytt! Min sambo och jag tar över hans barndomshem den 25 maj och som vi just nu håller på att renovera för fullt. Väntar också vårt första barn (BF 3 juli). Kul att hitta en ny gravidblogg tycker jag :) Grattis til bebis och jag önskar er lycka till i er nya lya :) Kram!

Svar: Tack så mycket! Snart dags för er med bebis, mysigt:) Då förstår jag att det är en hel del fixande med renoveringen. Vi har "bara" flyttat till ny lägenhet men det blir ju ändå en hel del att fixa med. Kram /Mel
M

2013-05-05 @ 09:35:22
URL: http://erikasblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0