Trött blivande mamma firar påsk

Ikväll är jag gräsänka, ensam hemma sedan en timme ungefär. Maken är ute med kompisar ikväll och jag har haft min mamma och hennes särbo här hemma på en mysig påskmiddag.
Vi har haft en trevlig kväll med middag och lite sött till kaffet efteråt, ett påskägg fick jag också av mamma och vips sa det så hade jag ätit halva innehållet :)
 
Igår åkte vi till andra sidan Stockholm för att träffa ett par som har liknande saker i baggaget som vi, ena parten har varit på samma rehabavdelning som maken. Vi har träffats en gång innan alla fyra och sedan har det varit tal om läänge nu att få till en längre träff och igår på långfredagen var det äntligen dags.
Det var jättetrevligt och vi hade en mysig kväll tillsammans i parets nyinköpta, charmiga hus. Jag var nöjd med träffen och det kändes som att vi har en del gemensamt så jag hoppas att detta kan bli början på en ny vänskap.
 
Eftersom vi var iväg i stort sett hela dagen igår och kom hem sent på natten, och idag har vi varit iväg på cirkelgympass på morgonen, handling,matlagning och mamma som kom på besök så har dagen idag också gått undan - och nu börjar jag känna mig som en riktigt trötter blivande mamma. 
 
Det lutar definitivt mot att krypa ner i sängen, tror inte att det tar många sekunder för mig att somna..
 
Hoppas ni som tittar in har ett fint påskfirande!
 
/Mel
 
 
I år är det inte så mycket påskpynt framme hemma hos oss. Om drygt två veckor går flyttlasset så suget att fixa fint här hemma finns inte riktigt just nu. En primula har iallafall fått flytta hem och jag har tagit fram påskäggen jag köpte förra året.
 
Köpte min första gravidtidning idag. Den fick underhålla mig i soffan.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0