Solig söndag med vår i sinnet

Ännu en helg som snart övergår till en ny arbetsvecka. Dagarna går så sanslöst fort, men det gör inget egentligen för det betyder bara att våren kryper närmare och närmare.. och det gillar jag för jag längtar verkligen efter våren och allt vad den för med sig i år.
Idag har det känts som att den är på god väg, strålande sol med blå himmel ute. Ganska kallt var det dock så inget snack om att det är vinterjacka med mössa & värmande tillbehör som gäller än så länge men vad gör det så länge solen tittar fram..
 
Idag har vi varit iväg och handlat mat för veckan som kommer, alltid ett litet "projekt" såhär på söndagen för oss som inte har en bil till vardags. Även varit iväg en snabbis och kikat på tapeter, dock konstaterade vi att vi absolut behöver bestämma oss för vad vi är ute efter innan det är någon idé att kika vidare. Det fanns nämligen en uppsjö med olika färger & mönster, inte helt att veta var man ska börja om man inte bestämt vilken stil man är ute efter. Makens syster har lämnat flyttlådor till låns till oss, en liten fika hann vi också med. Maken har även varit iväg och träffat sina gamla polare från rehaben, en liten månatlig "återträff" som han missat flera gånger i rad nu. Kul att han kom iväg denna gång!
 
Själv passade jag på att ta en promenad ute i det fina vädret. Jag stod länge länge helt still intill viken här nere vid vårt bostadsområde och bara slöt ögonen och lät solen värma ansiktet och sinnet. Helt underbart! 
Så nu har jag förhoppningsvis tankar massor av d-vitamin inför den kommande arbetsveckan.
 
Det är lite oro just nu som tynger mig.. Det är inte enkelt när man är så rädd om den man älskar mest i världen, som tyvärr befinner sig en sist där man lätt blir utnyttjad. Det gör mig både arg och orolig, just nu är det inte alls bra för mig att oroa mig så jag försöker tänka positiva tankar och att allt kommer att lösa sig. 
Tänker jag tillbaka på allt som hänt så har det ju löst sig helt fantastiskt bra, från botten till att allt är så bra som det är nu. Det är helt fantastiskt! Jag måste bara påminna mig själv om att ha tillit till att saker och ting faller på plats i i sinom tid.
 
Hoppas ni får en härlig start på arbetsveckan!
 
/Mel
 
Bilder från min söndagspromenad


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0