Mor&dotterhelg

Denna helg har jag varit och hälsat på hos min kära mamma. Maken hade syskonmiddag i lördags och då tog jag mitt pick och pack och rymde till mamma för en natt.
Vi gick på bio lördags och såg filmen "Du gör mig galen" - den kvinnliga huvudrollen belönades med en Oscarstaty i år och filmen var riktigt bra och även rolig trots det allvarliga temat. För er som inte vet så kretsar handlingen kring en ung man som nyligen blivit frisläppt från sluten avdelning där han vårdats efter att ha försökt döda sin frus älskare. Mannen flyttar hem till sin mor & far och han lider av psykisk sjukdom. Jag vill inte avslöja mera om handlingen, det enda jag kan skriva är - se den!

Idag begav jag och mamma oss till ett shoppingcentrum som ligger nära hennes bostad och där gick jag loss.. Denna helg har jag varit en riktigt big spender då jag redan i lördags innan jag begav mig till mamma köpte en kofta. Det är inte så ofta direkt jag köper nya kläder så jag unnar mig själv det. Förmodligen är det alla nya, fina vårkläder i affärerna som gjorde mig så köpsugen.

Jag är så glad för makens skull som hade en riktigt lyckad syskonmiddag, det är inte alls ofta som syskonen samlas och nu blev det en riktigt lyckad kväll med många skratt, lite tårar,prat om både det som varit och det som komma skall.. Roligt!
 
Tröja från Veromoda, koftan till höger från St Tropez och den längst fram från Noa Noa. Den vita fina spetssjalen hittade jag inne på Flash. Jag gillar verkligen olika färgnyanser av färgen mint, det syns inte så bra på bilden men alla är i samma färg men i lite olika varianter. Känns som en vårig färg och nu vill jag ha vår! 
 

Imorgon är det dags för en ny vecka, redan mars månad! Hjälp vad tiden går fort, veckorna bara rusar förbi och helgerna går desto snabbare. Men kul är det, då detta känns som en riktigt spännande vår. 
Nu blir det kvällsfix med förberedelser inför kommande arbetsveckan.
 
Ha en fin söndagskväll,
 
/Mel


Kommentarer
Hemlängtan

Så härligt med lite kvalitetstid med sin mamma. Och så uppskattat det måste vara från hennes sida också!
Riktigt fina köp du gjorde. Jag borde också ta å köpa mig lite vår/sommarkläder.

Ha en fin dag!
/Jenny

Svar: Tack! Ja, det tycker jag att du ska göra - lite nya vårkläder piggar upp i väntan på varmare väder:) ha en fin lördagskväll du med! /Mel
M

2013-03-05 @ 09:37:21
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0