Nationaldag och köp av barnvagn

 
Hej och glad nationaldag till dig som kikar in här!
Min första nationaldag som svensk medborgare.. Iallafall till hälften, för dubbel medborgare är jag vilket innebär att jag fortfarande är finsk medborgare. Något firande har det direkt inte varit förutom att vi lyxade till det med varsin prinsessbakelse som vi prydde med en minivariant av svenska flaggan. Det blev en kvällsfika på uteplatsen, mysigt! Fick redan en tanke om att ladda upp frysen med prinsessbakelser inför Krabats ankomst och alla fikor som vi ska bjuda på då familj &närstående vill komma och träffa den nya familjemedlemmen. Kanske något överdrivet, står väl kanske inte som första punkt på to do-list inför Krabats ankomst hihi:)
 
Dock har vi idag fixat en väldigt viktig punkt på den där to-do listan - nämligen, *trumvirvel* vi har blivit med barnvagn! 
Riktigt än fick vi inte hem vagnen, leverens blir senast i juli men beställd och betald är den och det känns väldigt skönt. Det har känts som en ganska viktig och brådskande sak att ta tag i och det är såå skönt att det är fixat och klart nu! Mera om vår vagn i ett annat inlägg, kan avslöja att det blev klassiskt svenskt..
 
Lite annat fix hann vi med idag också, satte upp hissgardin från vårt kök i gamla lägenheten - nu sitter den istället i Krabats barnkammare. Det blev fint! Annars har tiden bara flugit iväg, som vanligt en ledig dag. Imorgon blir det jobb för min del, även om det varit underbart med en ledig dag. Jag snålar på mina semesterdagar eftersom det blir strax innan BF och snart, väldigt snart ska jag ju ändå vara hemma en ganska lång tid. Då kan man gott jobba imorgon.
 
Ha en fin kväll!
 
/Mel
 
Nationaldagsfikat! Fyren i bakgrunden fick vi i inflyttningspresent förra helgen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0