Förberedelser

Nu var det ett tag sedan jag skrev här..
Sedan sist har vi haft besök av min faster och farfar (helgen), det har varit dags för bm-besök och vi har varit på föräldrautbildning i form av föreläsning. Allt detta plus vanligt jobb såklart. Behöver jag säga att det gått i rasande fart? Tiden går så fort!
 
Imorgon bär det av på en liten midsommartripp norrut och det ska bli roligt att fira midsommar på ett nytt sätt, i nytt sällskap och i nya omgivningar. Vi kommer att åka iväg mot Sala och Sätra brunn, sedan Dala-Husby för att fira med min mamma och hennes särbo och hans familj.
 
Ikväll har jag förberett midsommar genom att göra två midsommarkransar, jag hoppas verkligen att de håller sig fina tills imorgon. Jag är ingen expert på blomsterkransar men den hjälpsamma tjejen i blomaffären tipsade om att förvara kransen över natten i en fuktig plastpåse i kylen. Har för mig att det var precis så jag gjorde förra året, dock var det nog samma dag jag gjorde kransen som jag skulle använda den.. Håller tummarna för att det blir bra!
 
Även min midsommarklänning i vitt, á la gravidstyle hann fram precis i tid. Hem i postlådan också, bekvämt! Nu återstår bara att vädret bjuder på tillfälle att ha på sig den också..
 
Hoppas ni får en fin midsommar, nu ska jag ladda med lite sömn!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0