Välkommen vecka 40 och besök på sjukhuset

Idag går vi in i det som är sista graviditetsveckan, vecka 40 rättare sagt (39+0). Om denna graviditet inte bjuder på att jag går över tiden vill säga.
 
Dagen började lite dramatiskt kan man säga med att maken fick strunta att åka till jobbet och istället blev det ett besök på sjukhusets öppenvårdsmottagning för obstetrik. Efter kontakt med förlossningen fick vi en remiss dit.
Anledningen var en blödning som fick oss oroade över att moderkakan lossnat eller att något var fel.
Vi blev proffsigt och bra bemötta och som tur var är allt i sin ordnings med vår lilla Krabat och inget var fel. Det var helt ofarligt och det visade sig att livmodertappen är helt utplånad samt att livmodermunnen är 1-2 cm öppen.
Det kan betyda att förlossningens aktiva del snart sätter igång men det kan också dröja.
 
Efter dagen så är vi ganska laddade för att det gärna får sätta igång nu i helgen! Även om vi fortfarande inte passerat BF. Nu vet vi iallafall exakt vilken ingång som gäller för förlossningen och allt känns mera "nära".
 
De senaste dagarna har jag städat och gjort det fint här hemma, slutfört alla mina små projekt. Igår var vi och storhandlade och köpte lite snacks att ha med till BB, så allt är packat och klart.
Vi tog med oss BB-väskan idag utifall att det hela skulle sätta igång under vårt besök där men icke, väskan fick åka med hem igen.
 
Vecka 40 (39+0)
 
 BB-snacks redo
 
 Flicka eller pojke? Börjar bli väldigt nyfiken på vem det är därinne i magen..Skyltarna har hittills legat i presentförpackning i tre år, vi fick dem av min mamma under hennes bröllopstal till oss i juli 2010. Tror att någon av dem blir fin i babyrummet!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0