Julen närmar sig sakta men säkert..

Är det bara jag eller visst känns det som att jullängtan kryper närmare och närmare en bra bit in i början av november för varje år som går? I år känns det som att det är ovanligt många som via sociala medier, läs facebook meddelar att de dricker julmust, bakar lussebullar eller har "tjuvstartat" andra juliga pyssligheter. 
 
Själv tycker jag att det är ganska mysigt och roligt att fixa och pyssla inför julen. 
Vi äger inte så mycket julpynt och julgran har vi aldrig haft - även om vi bott hemifrån i många år nu, vi bor på så liten yta så det har vi struntat i. Däremot älskar jag verkligen julens alla blommor - till favoriterna hör amaryllis och  hyacinter. Tycker om att göra egna juliga blomarrangemang och sprida julblommor lite varstans i lägenheten.
Det brukar också bli så att någon liten julpryl fastnar med från någon affär och så utökas samlingen med julpynt för varje år..
 
Det är lite av en konst att få till ett pyntat, mysigt men samtidigt stilrent julhem. Jag gillar inte traditionellt julpynt i rött så mycket,  röda tomtar till exempel. En jul i vitt är stiligt och fint enligt mig och försöker varje år skapa en sådan här hemma, vill ändå att det ska vara juligt och inte så sterilt vilket kan vara svårt då man ofta förknippar jul med färgen rött.

Längtar du efter julen? Hur skapar du julstämning i hemmet?
 
 
 
 
 
 
Bilder julen hemma hos oss 2009 och 2011.
 
/Mel
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0