Den kusliga maskinen

I ditt bröst
Finns en kuslig maskin
Den har en röst
I ditt bröst
Finns en kuslig maskin
Den har en röst
Och slukar dyrbar bensin
Den producerar hopp
Och kastrerar drömmar ibland
När den säger stopp
Så känner du just ingenting

Vi som krossas
Krossar och går på
Små späda barn
Med hjärtan som elefanter

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer

Mitt hjärtas röst
Kan nog va ostämt ibland
Instängd I ett bröst
En ambasad som saknar sitt land
Men för blommor
Hjärtan ängar
Makalösa stränder
För lättsamrätten rätt I
Krister Sjögrens händer

Vi som krossas
Krossar och går på
Små späda barn
Med hjärtan som elefanter

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer
(Text: Olle Ljungström) Låten framfördes av Miss Li i "Så mycket bättre" som gick på tv igårkväll. Tror inte att vi var de enda som satt bänkade framför tv:n!

Tycker att Olles texter var riktigt bra och gjorde mig berörd, väckte något i mig själv.

Och idag känns verkligen som en sådan dag då den kusliga maskinen i bröstet tar över.
Ibland blir det bara övermäktigt.
Speciellt då man går runt och upplever att det inte riktigt fungerar med vissa relationer runtomkring oss. Det slukar massor av energi av oss. Det slukar massor av energi av två som redan har mycket att bära på i sina ryggsäckar.

Ibland gör det mig frustrerad att folk runtomkring tar en "lätt utväg" och väljer att måla ut mig/döma mig på ett visst sätt utan att ha fullständig insyn i hur mitt liv ser ut.
Det är allt annat än lätt att vara jag - så många gånger. Det är inte lätt att vara fru då det krävs 150% jämt och ständigt. Ibland vill jag, och behöver ge till mig själv. För att orka!

Den kommande veckan kommer att vara fullspäckad för mig. Jag kommer att vara praktikhandledare för student från universitetet - fem veckor framåt. Det ska bli jätteroligt men också krävande. Dessutom ska jag på torsdag hålla i fem föredrag för stor publik, vilket gör mig lite nervös. Samtidigt har jag en hel del som oroar, i mitt privatliv.

Därför tror jag på att säga nej även om det gör andra sura och oförstående. Jag tror att det är extra viktigt att fylla på med positiv energi och "må bra-saker" när man befinner sig i en påfrestande livssituation.
För att det ska kunna produceras mera hopp i bröstet. För dom som väntar. Som orkar vänta.
För dom som måste vänta.


/Mel





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0