Prunkande pioner, linnen med minnen och potatissättning

En sammanfattning av det jag sysslat med det senaste dagarna.. Nämligen handlat årets första pioner hem - älskar pioner! Gjort en garderobsrensning och tagit i med hårdhandskarna, kasserat många kläder som jag inte använder bland annat väldigt många sk. "partylinnen" från tidsperioden då jag var runt 18 år och hade min "storhetstid" ute i nattlivet. Jag har en nostalgisk nerv i mig och har svårt för att slänga saker som jag har minnen till, spelar ingen roll om det handlar om glittriga linnen eller gamla skolböcker så därför känner jag mig extra nöjd med att jag lyckades fylla en hel säck med kläder som fick lämna garderoben.
Vi har planerat in att snart, kanske redan nästa helg ta och göra en rejäl röjning och rensa alla våra skåp och lådor i vårt hem. Vi bor i en liten minitvå/etta så det är ganska så välbehövligt att göra en rensning då och då.
Förutom rensning så har vi även hunnit med traditionsenlig potatissättning - A:s föräldrar har ett litet potatisland tillsammans med sina familjevänner och varje vår/höst är det tradition med traktoråkning till potatislandet och potatissättning/-plockning med efterföljande fika. I år var det helt perfekt väder ute och det smakade gott med våra hemmagjorda avokadofrallor i solen!
Vi har även haft födelsedagsmiddag hemma hos oss i helgen - födelsedagsbarnet var min kära mamma och vi hade en riktigt mysig kväll tillsammans jag, A och mamma.
Dukat för mamma!




En födelsedagspresent i form av blomma fick följa med mamma hem

Ikväll har vi gått en riktig långpromenad, 1 hel mil och det var mestadels powerwalking men även lite jogging på sluttampen. Känns i benen nu:)
Nu blir det lite kvällsfix innan det är sovtime för mig, godnatt!
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0