Tänker på soffbord...

Har länge haft funderingar på att införskaffa ett nytt soffbord till vårt vardagsrum.

Går i tankar om att byta ut vårt nuvarande bord i ek mot ett runt, litet bord i vitt.
 
 

Jag är inte den som hejvilt byter ut möbler efter varje ny trend, utan har i stort sett haft samma möbler i hemmet bra länge. En hel del som först funnits i mitt föräldrahem, sedan i mitt flickrum när jag bodde hemma och nu i vårt gemensamma hem.


Vi har bott tillsammans i fem år och i början hade vi mestadels möbler som vi fått ärva från nära och kära. Till exempel hade vi en gammal soffa ganska länge som vi fått av min makes mormor och för att göra den någorlunda kompatibel med vårt vardagsrum köpte vi ett löst sofföverdrag från Ikea som vi täckte soffan med. Det kanske inte var så vackert, men det funkade. 
 
Samma sak med vårt köksbord/matsalsbord - i maj förra året bytte vi äntligen ut vårt kökbord mot ett sprillans nytt. Innan dess hade vi ett köksbord som någon av våra snälla släktingar hade klassat som slänggods, men istället fick det flytta hem till oss i några år. 
 
Sakta men säkert har vi bytt ut många av de möbler vi fått mot sådant vi verkligen själva velat ha och som passat in i helheten här hemma. 
 
I början när vi bodde tillsammans var jag student och vi hade inte samma ekonomi som vi har idag, vilket är en stor orsak till att vi fått "jobba upp oss" i långsam takt gällande inredningen här hemma.
 
Jag tycker att det är ganska charmigt nu i efterhand, och vi kan ibland skämta och skratta åt det när en av oss utbrister "kommer du ihåg när vi hade dendär gamla ( ja, rätt fula) soffan/datorn/soffbordet etc etc.) .
 
Bild från Alvhem
 
Bild från hemnet
 
 
 
 
Nuvarande soffbordet
 
 
Ha en fin onsdag!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0