Morgonstund har guld i mun

Iallafall denna morgon! Jag har nämligen tagit ut en semesterdag idag.
Nu sitter jag framför datorn hemma och avnjuter en kopp kaffe. Det är lyx för mig!
Vanligtvis ser mina vardagar helt annorlunda ut, jag pendlar en bra bit till mitt jobb. En vanlig morgon i mitt liv går jag upp i ottan, gör mig i ordning, äter frukost, sminkar mig det lilla jag orkar klockan tio över fem på morgonen, dricker en kopp kaffe och går ut till busshållplatsen för att invänta bussen. Sedan åker jag till busstationen och där tar jag ytterligare en buss som åker över länsgränsen till en annan stad där jag jag jobbar. Jag sitter alltså en hel del på bussar och har stressiga mornar med många tider att passa. Därför känns en morgon som denna helt underbar.
Mina planer för idag är inte så storslagna - tänkte försöka hitta en drop-in tid hos frisören och klippa av lite kluvna toppar. Klockan fyra ska jag befinna mig på en ny anhörigträff/möte på sjukhuset där min A varit inskriven på rehabavdelning. Jag kommer att få sällskap av hela A:s familj idag och det känns riktigt bra.
Ha en fin dag!
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0