Countdown!

Nu är det nedräkning till semestern...
Idag när jag stod vid busstationen och väntade på stadsbussen plockade jag fram mobilen och lekte lite med min nya förälskelse, nämligen det superroliga och starkt beroendeframkallande ordspelet Rumble.
Skulle inte förvåna mig om jag är några månader sen med att upptäcka detta fantastiskt roliga spel men alla kan inte ha trendkoll helt enkelt..
Jag spelade mot min favoritmotståndare, Reflexen alias min make. Plötsligt poppade chatten upp och jag hade fått ett meddelande från Reflexen..

"Kommer du hem snart älskling?! Sista måndagen på länge klar nu! Puss"

Då kom jag på det.
Att semestern faktiskt är riktigt, riktigt nära nu.. Bara tre arbetsdagar till, sedan har jag flera veckors tid som jag kan välja att spendera på valfritt sätt.
Tänk så underbart!
Ibland är det den pirriga förväntan som känns som mest ljuvlig, strax innan något eftelängtat sker. Som barnet känner kvällen innan julafton. Som den vuxne känner dagarna innan semester.
En barnslig, bubblande glädje.
Det gäller att fånga stunden och njuta så mycket det bara går, livet är här och nu!
...och självklart ska man se till att njuta alla dagar, var-dag som det heter..
Semesterbild från 2011, M på utflykt.


/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0