Pyssla - ger känsla av flow

Jag har på senaste år blivit pyssel-frälst. 
Det händer inte så ofta att pyssel-Mel kommer igång men när det väl händer så är jag verkligen i mitt esse. 
Det är när jag får skapa något som jag kommer närmast tillståndet som brukar benämnas flow.
 
Det behöver inte vara något avancerat, det är inte det som ger flow utan att skapa en vision och få flera osammanhängande materia att bli ett.
 
Som igår, en söndagsmorgon - bråttom att göra oss i ordning inför det stundande konfirmationsfirandet. Hemmet är i kaostillstånd, klädhögar överallt. Disken står i en stor hög i köket.
Öppnar pyssellådan där allehanda pysselgrejer trängs i en salig röra, gamla kartongbitar från ett tidigare skapande, tejp, band etc. 
Från gamla rester blir det ett konfirmationskort. Handgjort och personligt, skapat i en stund av flow mitt i ett kaos.
 
 
 
 
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0