Nytt till sommargarderoben

Jag köper inte kläder speciellt ofta, på sistone har det dock varit lite undantag gällande detta. Till stor del beror det på att jag gått ner i vikt och plötsligt känns det så mycket roligare att stå i ett provrum i en klädbutik.
Jag har också känt av suget att inhandla nytt och speciellt kläder som framhäver min nu, lite snärtigare figur.
Sedan min viktnedgång har jag märkt av att en stor andel plagg i min garderob är raka motsatsen till figursmickrande - snarare av modellen "tält" som döljer en fluffig muffinsmage. Dock gör de ingen rättvisa till en smal midja..
Och om det är något jag är nöjd med "min nya kropp" så är det just midjan. Jag vill inte dölja den i otympliga tält.
 
Häromdagen surfade jag in på provrummet.se och klickade hem några fina klädesplagg på deras sommarrea. 
 
Tänkte visa några av mina fina fynd..
 
Classic cotton wrap top tillsammans med Medina skirt
 

Fin detalj på Medina skirt. Gillar modellen på kjolen som andas lite 50-tal och så tycker jag att det är fint med det vita tyget som sticker fram under det randiga tyget.
 
Charlotte cardy - en baskofta med fina volanger. Kvinnlig och söt, i Mels tycke!
 
Baksida av Charlotte cardy
 

Sist men inte minst Vivenne top.
 

Om ni undrar vad det är jag fotat kläderna i så är det min mormors gamla provdocka som jag fått ärva efter henne. 
 
Så tips för att fynda riktigt snygga kläder i bra kvalitet - www.provrummet.se
 
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0