Kvalitetstid med mig själv

Sedan ett par dagar är vi tillbaka från vårt bröllopsdagsfirande. Vi åkte iväg på en minitripp till mysiga Trosa där vi övernattade på hotellet Bomans. Det var en lyckad minitripp och vi hade det härligt tillsammans. 
 
Det är lite av en klyscha att säga att det är bra för förhållandet att åka iväg på tu man hand, men det är faktiskt en klyscha som stämmer in ganska bra tycker jag personligen. Jag tror att det är väldigt nyttigt att komma iväg hemifrån tillsammans ibland och åka iväg någonstans, det behöver inte vara långt från hemmet utan det är själva känslan av att göra något utanför vardagen som gör gott. Kanske lite extra viktigt att ta sig tid till i ett långvarigt förhållande.
 
Idag har jag haft en väldigt lugn dag här hemma. Maken har varit iväg största delen av dagen, först på en löptur med en kollega och sedan iväg på fisketur med en vän. Fick ett mms under kvällen med en bild på maken, lyckligt leende som höll upp en storfångst - så det såg ut som att de fått åtminstone ett napp. 
 
Själv har jag fördrivit tiden med att gå iväg till närbutiken och handla lite godbitar, sedan packade jag med mig en filt och begav mig ut till mitt smultronställe alldeles i närheten av där vi bor. Där satte jag mig, alldeles intill vattnet och hade kvalitetstid med mig själv. 
Enkelt men härligt.
 
I närbutiken köpte jag senaste numret av damtidningen "Femina" och med tidningen följde en pocketbok som jag påbörjade under eftermiddagen och som jag alldeles nyss läst ut. 
Boken heter "I grunden utan skuld" och författare är Viveca Sten. Det är första gången jag läst något av författaren  och boken får godkänt av mig. Handlingen utspelar sig på Sandhamn där en ung kvinna i 20-årsåldern är försvunnen och visar sig vara mördad - ja, det är en "typisk" deckare där mord och relationer blandas ihop i en spännande berättelse. 
 
Maken brukar retas med mig för att jag har en förmåga att läsa klart en bok på en dag, han själv är lite långsammare i sin läshastighet men jag brukar hävda att det faktiskt inte alls är så roligt att läsa fort då det roliga tar slut så mycket snabbare! 
 
Jag har ända sedan tonåren varit en bokslukare, de senaste åren har det gått i perioder men läsintresset har jag alltid haft med mig och det är något jag älskar att göra. Sedan tror jag att jag på grund av mitt bokslukande tränat upp läshastigheten så det går undan när jag väl sätter igång.
 
Obligatoriska fredagsblommor fick följa med hem. Faktiskt så var det länge sedan jag köpte hem blommor, även om det varit semestertider. 
Jag lovar!
 
Mitt fina smultronställe
 
Kaffe i termos, jordgubbar med vaniljkesella och en damtidning toppat med sommar och sol. 
Det slank visst med en daim också...
 

Hoppas ni haft en solig och fin dag!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0