Dränkt katt och en gnutta min egen Rambo

Exakt så känner sig Mel i skrivande stund! Hemkommen från en runda som avslutades i ösregn, blixtar och dunder.
Jag var ute tillsammans med maken, som numera är något av en löparkung ( enligt mina mått) och vi varvade löpning med gång. Eftersom jag i stort sett hela livet undvikit att springa så var det en riktig utmaning för mig att springa såhär pass mycket. Jag som har dåliga minnen från skolgymnastikens förbannade Cooper-test då alla skulle springa, och de som var färdiga först fick det stora nöjet att titta på då vi som var lite sämre stretade på. Förnedrande är det rätta ordet.

Ikväll sprang jag mer än vad jag sprungit de senaste 10 åren och det kändes bra att utmana sig själv.
En ganska häftig känsla också att springa i ösregn och se blixtarna lysa upp himlen när man känner hur regnet piskar en i ansiktet.
Fighter face som min kära make sade, fighter face..

Ganska mycket dränkt katt nu och så en liten del Rambo, nu mot en varm dusch och sedan sängen.

Godnatt ni som kikar in!

/Mel
En bild från en annan runda denna sommar, vädret var lite angenämare då..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0