Julen utstädad och en skön helg bakom mig

Trettondagshelgen ligger snart bakom oss och det återstår att på allvar lägga julen 2011 med alla ledigheter bakom oss och påbörja det nya årets riktiga vardag med jobb och rehab.
Det har varit en riktigt skön helg för oss och det är så skönt med våra "nya" helger - vi har inte så mycket inplanerat så det blir mycket vila och spontana aktiviteter (kanske inte så märkvärdiga men saker vi gillar). Bland annat har vi lagat mat tillsammans och ätit mysiga middagar, fått tokfnatt med Alfapet och spelar flera "matcher", hämtat ut en julklappslampa, fått upp julklappslampan och en kökslampa som fått vänta läänge på att få komma upp, gått promenader och bara haft det bra.
Veckan som kommer är en vanlig jobbvecka för min del och en vanlig vecka på rehaben för min A förutom tisdagen då vi är inbjudna till intensivvårdsavdelningen på sjukhuset där min A låg efter sin vistelse på neurointensiven. Jag har tagit ut en såkallad anhörigdag så att jag kan följa med. Det ser jag fram emot.
En rolig sak gällande Alfapet är att min A är riktigt duktig på det, däremot är jag inte riktigt lika duktig utan tycker att det är lite trögt med att komma på ord. A har hållt på en hel del med korsord och liknande arbetsterapi-uppgifter på sin rehab hela hösten. Känns som att det faktiskt har gett resultat då han har mycket enklare med Alfapet än vad jag har. Jag tror att det är utmärkt hjärngympa med spelet - inte bara för A men även för mig!
Nu ska jag njuta av det som återstår av helgen!
Kickstartade helgen med hemmagjord pizza på tortillabröd - supergott!


Julklappslampan på gång...


På plats! Mycket nöjd - suktat efter denna lampa ett bra tag. Tack pappa för julklappen! Julstjärnan som ni ser i bakgrunden är numera bortstädad.

Vårigt i våra fönster


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0