Kvällshälsning

En liten kvällshälsning från mig...
Bloggen är inte så flitigt uppdaterad på sistone, jag misstänker att jag inte skulle klara av att driva en välbesökt, populär blogg då jag inte skulle klara av det ständiga kravet på att uppdatera bloggen. Många bloggar uppdateras flera gånger per dag, det är imponerande att många lägger ner så mycket tid och energi på att blogga.
Sen sist jag skrev här har vi firat vår åttaårsdag med hotellhelg i Stockholm. Vi bodde en natt på hotell hellsten, väldigt mysigt rum - med himmelssäng och gammal kakelugn, "röda rummet" vill jag döpa rummet till. Romantikfaktor hög! Vi åt middag på en restaurang som heter kryp in i gamla stan och hade en mysig kväll tillsammans helt enkelt. Vi behövde verkligen komma iväg lite, det gjorde oss gott.
Sedan har det rullat på med jobb för min del och rehab för A:s del.
Upp- och nergångar i humöret som vanligt men för det mesta har vi varit positiva.
Vi har tagit tag i ett problem som vi stött på i vårt "nya liv" - nämligen storhandling av mat. Förut så gjorde vi som de flesta normala par gör, nämligen ägnar minimal tankeverksamhet till att fundera och hoppar in i bilen, åker till affären och handlar det man ska ha. I nuläget är vår bil såld, jag har aldrig kommit så långt att jag skaffat körkort och A har som det ser ut nu blivit av med sitt körkort på grund av synbortfall efter olyckan.
Vi vill gärna storhandla för veckan istället för att köpa middag varje kväll i närbutiken.
Vi har löst detta praktiska problem genom att beställa Linas matkasse via nätet, matkassen kommer varannan vecka och innehåller fem middagars ingredienser och recept för fyra personer. Perfekt! Vi har gjort vår första vecka med Linas matkasse och det är helt klart ett godkänt betyg från oss. Nyttigt, mycket grönsaker och annorlunda recept - det gillade vi. Så vi kommer att fortsätta med matkassen och nästa gång den kommer hemkört till oss är nästa vecka på måndag.
För denna vecka löste vi handligen genom att promenera till vår Ica stormarknad (vilket innebär en promenad på ca 45 min), handlade och ringde en taxi som vi tog hem. 110 kronor kostade resan hem med taxi. En något udda lösning antar jag, men jag måste säga att jag tycker att det gick ganska smidigt ändå. I framtiden planerar jag att ta körkort, men just nu räcker inte min ork eller tid till och då känns det bra med nya lösningar för oss.
Idag, den 20 februari har vi haft planeringskonferans på rehabavdelningen på sjukhuset. Det gick bra och A fick väldigt mycket beröm vilket kändes jättebra och roligt. Läkaren sa till och med att hon inte känner någon oro inför hans framtid, vilket kändes skönt. Själv tycker jag att det känns stundtals ganska jobbigt med all ovisshet, och att framtiden är så oviss för oss. Men jag antar att vi bara kan göra som vi gjort hittills, nämligen ta en dag i taget.
Det som händer nu är arbetsförberedande rehab under en två veckors period.
Nu ska jag förbereda inför tisdagen och krypa till sängs, godnatt bloggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0