Snöig lördag

Bara en vecka kvar tills fjärde advent! I fredags var jag på jullunch med jobbet och det kändes lustigt att det redan gått ett helt år sedan förra årets jullunch.
 
Idag har det varit grått och snöigt ute. Solen har inte synts till en endaste gång och själv har jag varit och köpt en julklapp som jag ska ha med mig till jobbets julklappsutbyte nästa vecka. Svårt att veta vad man ska köpa då det är utlottning av allas julklappar och det är vemsomhelst av kollegorna som kan råka ut för att få just min julklapp. Det blev en apelsin- och saffransvinäger i fin glasflaska och kryddburk med kryddblandning till fiskrätter. Bägge produkter var ekologiska och tillverkade av råvaror i butiksägarinnans trädgård! Det fick tummen upp av mig och blev faktiskt lite nyfiken på vinägern som tydligen var en hit tillsammans med rårivna morätter eller fänkål.
 
Hämtade också ut ett paket på posten. Ätit årets första och troligtvis (?) sista lussekatter.
Med andra ord en ganska omärkvärdig lördag såhär veckan innan julafton.
 
Ha en fin lördagskväll!
 
 /Mel
 
Gissa vad som fanns i paketet? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0