Glädjeämnen i vardagen

Jag kan bli så glad när jag upptäcker saker som kan förgylla min vardag lite extra.
I helgen gjorde jag följande upptäckt när vi var och veckohandlade mat.
 
 
Det är granatäppelkärnor och edamebönor från butikens frysdisk. Vi köper grönsaker både som färska och i fryspack - jag kan tycka att det är smidigt med fryspack och jag tror att det är nyttigt ändå även om det inte är helt färskt. Just granatäpple är ganska bökigt att skala och dessutom kan det vara ganska dyrt när det inte är i säsong. Då är den frysta varianten ett bra alternativ. Hursomhelt för att komma till min poäng så är det första gången jag hittar dessa små godsaker i frysdisken, blev så glad att jag blev tvungen att köpa hem dem för att lägga i vår frys.
Även om granatäpplen just nu är i säsong, och är mycket billigare att köpa färska på grönsaksavdelningen..
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0