Dan före dopparedan..

Snart är den här igen.. Julaftonsmorgon 2012.
 
Såhär dagen innan har vi haft fullt upp med sista minuten julpiffning och bestyr.
Jag har varit on inhandlat sista julklapparna, slagit in dem, vi har städat och röjt hemma, maken lagat finsk kålrotslåda, jag gjort i ordning två olika sallader etc etc.
Planeringen kanske hade kunnat vara lite bättre men jag har inte alls känt någon stress eller hets. Det enda jag inte hunnit göra som jag hade tänkt, det är att lacka naglarna julig röda men förhoppningsvis hinner jag det imorgon på morgonen, hinner jag inte så är det knappast någon världskatastrof.
 
I år kommer vi att fira hos min lillebror och hans sambo. På plats kommer också att vara min mamma och hennes särbo och så jag och maken såklart. Vi kommer att ha knytis och har delat upp olika maträtter mellan oss.
Vi står för en ganska "grön" julmat och kommer att bidra med kålrotslåda (finsk julrätt), grönkålspaj med valnötter och två olika sallader. 
Hoppas på att allt smakar gott, första gången vi lagar julmat tro det eller ej! Har i flera år firat jul hos svärföräldrarna och faktiskt bara satt oss vid dukat bord, så på det sättet har vi lyckats undvika julmatslagande trots vuxen ålder.
 
Förutom julklappar handlade jag också vita snittamaryllis, de ser riktigt maffiga och fina ut här i vardagsrummet. Just vita amaryllis är himla vackra enligt mig.
 
 
Tog en fika som slutade med att vi ätit upp alla praliner som jag fick i julklapp på jobbet..
 
 
Snart slår amaryllisen ut lagom till julafton
 
Våra salladsbidrag till julbordet i år. Ruccolasallad med valnötter och äpplen med senapsdressing och
sallad med gulbeta/morot/rödbeta samt fänkål och granatäppelkärnor. Färggrant eller hur?!
 
Julklappar inslagna!
 
Vintervitt jullandskap utaför vårt köksfönster..
 

Nu ska Mel gå och sova innan det är dags att ta tag i julaftonsmorgon!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0