Påsken 2012

Hej bloggen,
Nu är det alldeles snart slut på min påskledighet och påsken 2012.
Det har varit jätteskönt att vara ledig och styra över sina dagar själv, en mycket välbehövlig ledighet för mig. Det värsta är bara att alla ledigheter går så förbaskat fort:)
Det har varit ganska mycket upp och ner under tiden jag varit ledig och det har varit glädje varvat med jobbiga känslor som ilska och sorg. Både skratt och gråt i vårt lilla hem.
Jag tror att det beror på att alla känslor och tankar hinner ikapp mig på ett helt annat sätt när jag är ledig och tvingas fokusera på något annat är på mitt jobb.
Ibland känner mig så himla ledsen och bitter. Stundtals känner jag mig så frustrerad över att alla familjerelationer blir så trassliga, jag saknar många gånger förståelse för att det faktiskt är en väldigt påfrestande livssituation vi är i. Och det är en stor livskris att så oväntat drabbas av en bestående skada som på många sätt förändrar livet.
Det har också varit en del positivt denna vecka. Vi har kommit igång rejält med vår nya, hälsosamma livsstil och har prickat in fem stycken pass på friskisosvettis. Inte illa! Det är både jympa på medelnivå och spinning som vi kört. Spinningen var en nära döden-upplevelse för en kontorsråtta som mig, men säkert mycket bra för min kropp och hälsa.
Mycket mys under mina lediga dagar


Påskpynt hemma hos oss - silverägg från Indiska och vita dekorationsägg från Village. Enkelt men snyggt!




Jag har också varit en sväng till biblioteket och lånat några böcker, varav jag hunnit läsa ut två romaner under min lediga vecka. En väldigt rolig överraskning var när det oväntat ringde på dörren i påskhelgen, utanför vår dörr var det A:s föredetta kollega med en jättefin bukett med påskblommor. Det är kollegan som var med när A var med om sin olycka så det känns som en person som själv haft sina svåra stunder efter det som hände. Därför blev jag så himla glad och rörd att hon tänkte på oss, tack Malin för att du är en sån omtänksam person!
Imorgon är det dags för vardag och jobb igen, måste erkänna att jag har lite ångest över att min semester är slut men å andra sidan närmar sig sommaren och jag kommer snabbt in mina vanliga vardagsrutiner. Men visst är det alltid lite segt första dagen på jobbet, efter att ha varit ledig några dagar..
Godnatt!
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0