Nya utmaningar och positiv energi

Hej!
Idag har jag gjort något väldigt roligt och spännande för mig, nämligen varit samtalshandledare på universitetet för en grupp studenter på utbildningen jag själv gick för ett par år sedan. Det är inte jättelänge sedan jag tog examen, 2010 så bara två år sedan men jag jobbade redan under sista året inom mitt yrke så en del erfarenhet har jag. Det var inget hinder för att kunna ta sig an ett litet uppdrag på utbildningen så det kändes självklart att testa något nytt.
Jag var handledare för en grupp på fem studenter och dagens uppgift var samtalsövning med obsevation och feedback/reflektion, något som gav mig mycket under min egen utbildning. Studenterna var jätteduktiga och engagerade och det var verkligen roligt men också svårt och utmanande för mig.
Det är inte helt lätt att leda/handleda en grupp och det var första gången för mig med andra, vuxna människor. Det häftiga var att även om jag fick en del frågor så kände jag inte alls att jag inte hade koll/kunde svara utan tvärtom, att jag utifrån all teori på utbildningen och den praktiska tillämpningen "ute i verkligheten" kunde bidra med en del baserat på mina egna erfarenheter.
Lite märklig känsla att vara den som får frågor och ska hålla i en hel förmiddag när studenterna sitter med anteckningsblock och pennan i högsta hugg  - men superkul!
Gav mig en bra kick av självförtroende och energi. Skönt att befinna sig i ett nytt sammanhang där ingen vet något om mitt förflutna/ vad som hänt i mitt liv senaste månaderna. Annars är jag helatiden i sammanhang där människor runtomkring mig vet vad som hänt i mitt liv. Det kändes som en befrielse på nåt sätt att kunna vara utan det för en gång och välja vilka delar jag vill visa av mig själv, och att det inte behövde vara en del av mig just idag. Jag kände verkligen idag att det är sådana här saker jag ska fokusera på nu, saker som ger mig energi - inte människor runtomkring och deras sätt att hantera olyckan/ bemötande mot oss. Saker och människor som ger energi istället för de som tar!
Som bonus kom jag hem tidigare än vanligt och planerar snart att bege mig mot Friskisosvettis för ett jympapass.
Imorgon är det fredag och ledigt igen - skönt!
Sommar 2011


/M med positiv energi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0