Mitt hjärta är lätt just nu

Dagen började med att jag gick upp och åt frukost som vanligt. Tittade på Malou på efter tio som kom på fyran och på nåt vis så flöt timmarna iväg medans jag satt i soffan iklädd badrock och nattklädsel. Först vid klockan tolv klädde jag på mig, bäddade sängen och åt lunch. Klockan kvart över två gick jag ut och promenerade mot tunnelbanestationen där jag skulle möte upp min mamma. Andra promenaden jag tagit på två veckor. Efter olyckan känner jag mig ganska obekväm med att vara utomhus på annat ställe än sjukhuset. Det känns som att alla ser på mig att jag är avvikande eller onormal, det känns som att all oro och kris syns på mig. Kände mig ganska obekväm när jag stod och väntade på min mamma vid tunnelbaneperrongen, som att världen och alla människor rör sig så snabbt och jag är så långsam och har bomull i huvudet. Kände mig nästan folkskygg och mitt hjärta klappade i snabb takt i mitt bröst. När min mamma väl kom så åkte vi tunnelbana bara ett par stationer för att ta oss till hennes husläkare. Bara de få stationerna kändes jobbiga och ansträngande. Det går knappt att tro att jag vanligtvis pendlar till jobbet 3 timmar om dagen och jobbar på skola där miljön är stojig och med högljudda tonåringar. Från det till att tycka att det är jobbigt och utlämnande att åka tunnelbana i några ynka minuter. Jag kände mig också nästan rädd, som att jag förstår att om detta kan hända så kan ju vad som helst ske och det är en skrämmande insikt.
Väl i väntrummet innan jag fick träffa läkaren kände jag mig alldeles uppe i varv efter att ha varit ute bland folk och nästan lite stirrig med gråten i halsen. Väl inne hos läkaren tog det en sekund så började jag gråta och det kändes jobbigt att igen inse att det faktiskt är jag som sitter där och ska sjukskriva mig och det är min man olyckan gäller. Jag blev sjukskriven även för nästa vecka. Ny tid hos läkaren nästa vecka för eventuell fortsatt sjukskrivning beroende på min mans läge.
Dagens största glädjeämne var när vi var på sjukhuset hos min älskade man som befann sig i ytlig sömn med öppna ögon. Jag pratade med honom och det var helt klart att han reagerade och rörde på sig, han till och med klämde till med sin hand på min hand. Hjärntrycket såg att hållas i schack också. Det kändes konstigt och till och med läskigt att se honom röra på sig efter två veckors djup sömn. Kände mig helt uppe i varv i kroppen och bubblig, fantastisk känsla när han reagerade på min puss på axeln genom att röra på sina ben. Blev så lycklig!!! Nu hoppas jag att det fortsätter i samma positiva riktning!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0