Imorgon - dagen som vi längtat till

Imorgon är det äntligen dags för min man A att bli utskriven från sjukhuset vilket innebär att han flyttar hem igen. Det känns stort! Efter att livet vänts upp och ner på detta vis känns det oerhört stort att få tillbaka lite av vardagsnormaliteten igen. Det är inte bara min man som flyttar, även jag flyttar hem igen efter att ha bott hemma hos min mamma sedan olycksdagen.
Känns på ett sätt märkligt att bo hemma igen och dela vardagen eftersom det definitivt känns som att mycket är förändrat sedan vi bodde hemma sist. Vi bägge två känns som nya människor.
Vi har de senaste elva veckorna gjort en resa som ingen av oss innan kunnat föreställa oss i våra vildaste (mar)drömmar.
Jag är väldigt stolt över oss, hur vi verkligen gjort vårt bästa för att hantera situationen vi hamnat i och stöttat varandra. Det har varit tufft att bo på olika adresser, speciellt då den ena av oss bott på sjukhuset på en rehabavdelning. Det är på många sätt en ganska märklig situation att befinna sig i.
Men imorgon är det vi som äntligen blir sambos igen! Vi har bott tillsammans de senaste fem åren och är vana att dela vardagen tillsammans så längtan efter varandra har varit stor. Dock har vi fått bo tillsammans på helgerna de senaste fem veckorna då min man fått permission - men det är ändå inte riktigt samma sak.
Glad!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0